Blogg torka

Jag vet att jag varit dålig på att blogga. Nu är jag hemma med barnen tills på torsda då min älskling kommer hem från gbg. Tuva har fått nått virus som gör att hon hostar jätte mycket men som tur är har febern släppt så nu får hon medecin mot hemska hostan. Emil skrutten han äter sover skiter å växer å frodas så mysigt att va hemma med dom små liven fast jobbigt ibland med. Har nu börjat som säljare för himmelriket vilket jag tycker är jätte kul så vill man ha party och mig som säljare så är det bara att hojta till så tar vi å bestämmer datum å tid:) Ihelgen va vi hem till mina föräldrar och firade liam som blev 4 år det va kul men tyvärr fick vi ej träffa fam häggström/lejdström då dom låg i magsjuka. Å så har vi så snälla grannar/släkt/vänner som tog hand om katten och som hade skottat våran gård tills vi kom hem på söndagen. Nu på måndag börjar jonas på sin nya tjänst och det tycker jag ska bli roligt för han samt att jag kommer få ha bil hemma vilket bär lyx för mig som alltid annars får åka buss dit jag ska. Vi har också skaffat oss ett akvarium med en massa fina fiskar bland annat diskusar 2 golden nugget malar parktbotier å kardinaltetror. Jag och tuva har för första gången i mitt liv nu satt  frön så vi hoppas att det blir nått av dom. Sen har vi med köpt frönsom vi ska plantera ut på direkten som sallad,tomat,basilika,dill,gräslök,scharlottenlök, rädisor m.m så nu har man blivit lite huslig med. Emil har börja ätit mitt på dagen med palsternacka och potatispure med smör(osaltat) vilket han tycker är gott men han ska juh in medsina fingrar i munnen hela tiden så han blir väldigt kladdig. Emil gillar ej nappen så mycket men däremot hela sin hand i munnen så han blir dyngnsur om sina kläder heheh inte lite dreggel kan jag lova. Nä nu ska jag å tuva mysa med varandra i soffan efter jag tagit mig en kopp kaffe. fick förresten min första lev från himmelriket idag som ska ner i min väska och ut att visas:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0